- - -🛫- - - - - - - راه نما - - - - توسعه و اقتصاد حمل و نقل 🚦

نگاه علمی به ابعاد اقتصادی، فنی، و اجتماعی حمل و نقل و توسعه پایدار

- - -🛫- - - - - - - راه نما - - - - توسعه و اقتصاد حمل و نقل 🚦

نگاه علمی به ابعاد اقتصادی، فنی، و اجتماعی حمل و نقل و توسعه پایدار

- - -🛫- - - - - - - راه نما  - - - -  توسعه و اقتصاد حمل و نقل  🚦
🚲🚦 با عنایت به علاقه به مباحث علمی از زوایای اقتصادی و فنی، بر آن شدم در چهارچوب سیاستها و مباحث توسعه و برنامه ریزی اقتصادی در زمینه حمل و نقل ابزاری فراهم نمایم تا مباحث فوق الذکر را با علاقه مندان این رشته به اشتراک بگذارم. امید است گامی هرچند کوچک در رفع مشکلات حمل و نقل که یکی از بخشهای زیربنایی با ابعاد اقتصادی و اجتماعی و فنی در مباحث توسعه پایدار است برداشته شود. مشارکت و همراهی شما علاقه مندان مسلماً راه گشا خواهد بود. ضمنا انعکاس مطالب در این وبلاگ با رویکرد آموزشی است، و مطالب مندرج لزوما به معنی دیدگاه های گردآورنده نمی باشد. لطفا با نظرات خود به بهبود آن کمک نمایید.
✈️ 🌲 💐

     با عنایت به تعریف کلی علم اقتصاد که عبارتند از؛ مجموعه دانشهایی که حاصل سلسله ای از اندیشه ها و تفکرات است تا با استفاده بهینه از منابع محدود طبیعی و نیروی کار انسانی و چینش حساب شده اجزاء و عناصر گوناگون آن در کنار یکدیگر از منابع کمیاب مذکور به نحوی استفاده نماید که بیشترین میزان ممکن از خواسته های انسانی برآورده گردد .  و این نکته که چنین تعریفی دامنه شمول خیلی وسیعی دارد سبب می شود گرایش های مختلفی در رشته علوم اقتصادی به وجود آید که یکی از آنها گرایش اقتصاد حمل و نقل می باشد . هدف از چنین گرایشی آشنا نمودن متقاضیان با مفاهیم و ویژگیهای اقتصادی حمل و نقل ، روشهای حمل و نقل(حمل و نقل زمینی ، دریایی ، هوایی ، خطوط و لوله های نفتی، آب و ...)، ارزشیابی طرحها و پروژه های حمل و نقل با نظریه های گوناگون ارائه شده در زمینه ارتباطی حمل و نقل و توسعه اقتصادی است .


  حال از دید تخصصی در یک تقسیم بندی کلی حمل و نقل از دو بخش زیر ساختارهای حمل و نقل و دیگری وسایل حمل و نقل تشکیل شده است. توسعه حمل و نقل، به طور روز افزون دانش و تکنولوژی بالایی را می طلبد بنابراین در ایران هم ، امروزه باید همراه با این افزایش دانش و تکنولوژی یعنی فنون جدید حمل و نقل نیروهای ماهر و متخصصی نیز آموزش یابد تا بتوان این سیستم حمل و نقل را چه از نظر زیر ساختارهای حمل و نقل ، چه از نظر وسایل حمل و نقل بصورت بهینه مورد استفاده قرار داد. 

و بدهی است که دانش نیز در استفاده و به اشتراک گذاری آن بهره ورتر خواهد گشت. که به امید خدا در این وبلاگ ما به یاری شما به دنبال آن خواهیم بود. 



نظرات (۱)

سلام

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی