- - -🛫- - - - - - - راه نما - - - - توسعه و اقتصاد حمل و نقل 🚦

نگاه علمی به ابعاد اقتصادی، فنی، و اجتماعی حمل و نقل و توسعه پایدار

- - -🛫- - - - - - - راه نما - - - - توسعه و اقتصاد حمل و نقل 🚦

نگاه علمی به ابعاد اقتصادی، فنی، و اجتماعی حمل و نقل و توسعه پایدار

- - -🛫- - - - - - - راه نما  - - - -  توسعه و اقتصاد حمل و نقل  🚦
🚲🚦 با عنایت به علاقه به مباحث علمی از زوایای اقتصادی و فنی، بر آن شدم در چهارچوب سیاستها و مباحث توسعه و برنامه ریزی اقتصادی در زمینه حمل و نقل ابزاری فراهم نمایم تا مباحث فوق الذکر را با علاقه مندان این رشته به اشتراک بگذارم. امید است گامی هرچند کوچک در رفع مشکلات حمل و نقل که یکی از بخشهای زیربنایی با ابعاد اقتصادی و اجتماعی و فنی در مباحث توسعه پایدار است برداشته شود. مشارکت و همراهی شما علاقه مندان مسلماً راه گشا خواهد بود. ضمنا انعکاس مطالب در این وبلاگ با رویکرد آموزشی است، و مطالب مندرج لزوما به معنی دیدگاه های گردآورنده نمی باشد. لطفا با نظرات خود به بهبود آن کمک نمایید.
✈️ 🌲 💐
  حمل و نقل یکی از فعالیت های روزانه بشر از آغاز تاکنون بوده است که در هر دوره تاریخی شکلی خاص را به خود گرفته است. اما حمل و نقل امروزی چگونه به نقطه کنونی رسیده است؟
 

نمی توان تاثیر وسایل نقلیه و به طور کلی حمل و نقل را در زندگی بشر انکار کرد. بشر در گذشته به همان منابع اطراف خود بسنده می کرد، بنابراین سیر تحول حمل و نقل کندتر پیش می رفت. اما در قرون اخیر، سبک زندگی همراه با گسترش شهرنشینی بسیار متفاوت شده و حمل و نقل نیز از آن تاثیر گرفته است. در ادامه با مهم ترین تحولات حمل و نقل آشنا خواهید شد.

*** چرخ

4500 سال پیش از میلاد

دقیقا نمی توان مشخص کرد که چرخ چه زمانی اختراع شد، اما شواهد موجود نشان می دهد که سومری ها اولین کسانی بودند که از چرخ استفاده می کردند. در دوران باستان، سومری ها توانستند پس از اختراع چرخ ارابه را نیز بسازند و بدین وسیله بار بیشتری را جابجا کنند.


*** قایق بادی

4000 سال پیش از میلاد

رودهای نیل، دجله و فرات برای تمدن بین النهرین و همچنین مصری های باستان بسیار حائز اهمیت بود. ابزارهای یافت شده ی مرتبط به آن تمدن ها نشان می دهند که مردم آن زمان از قایق بادی برای سفر و حمل و نقل کالا بین مناطق مختلف استفاده می کردند.

Image result



محور تعلیق

310 سال پیش از میلاد

در دوران باستان، جاده ها پر از صخره و سنگریزه بودند و سفر برای مسافران به شدت آزاردهنده بود. علاوه بر آن امکان جدا شدن چرخ های ارابه نیز وجود داشت. مصری های باستان توانستند از بدنه نصب شده ی روی شاسی ارابه یک کابین یا سکوی باربر آویزان کنند و به نوعی سفر را آرام تر کنند.

Related imageRelated image



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی