- - -🛫- - - - - - - راه نما - - - - توسعه و اقتصاد حمل و نقل 🚦

نگاه علمی به ابعاد اقتصادی، فنی، و اجتماعی حمل و نقل و توسعه پایدار

- - -🛫- - - - - - - راه نما - - - - توسعه و اقتصاد حمل و نقل 🚦

نگاه علمی به ابعاد اقتصادی، فنی، و اجتماعی حمل و نقل و توسعه پایدار

- - -🛫- - - - - - - راه نما  - - - -  توسعه و اقتصاد حمل و نقل  🚦
🚲🚦 با عنایت به علاقه به مباحث علمی از زوایای اقتصادی و فنی، بر آن شدم در چهارچوب سیاستها و مباحث توسعه و برنامه ریزی اقتصادی در زمینه حمل و نقل ابزاری فراهم نمایم تا مباحث فوق الذکر را با علاقه مندان این رشته به اشتراک بگذارم. امید است گامی هرچند کوچک در رفع مشکلات حمل و نقل که یکی از بخشهای زیربنایی با ابعاد اقتصادی و اجتماعی و فنی در مباحث توسعه پایدار است برداشته شود. مشارکت و همراهی شما علاقه مندان مسلماً راه گشا خواهد بود. ضمنا انعکاس مطالب در این وبلاگ با رویکرد آموزشی است، و مطالب مندرج لزوما به معنی دیدگاه های گردآورنده نمی باشد. لطفا با نظرات خود به بهبود آن کمک نمایید.
✈️ 🌲 💐


1784 میلادی

درست است که موتور بخار موتور حرکتی انقلاب صنعتی بود، اما ایده تامین نیرو بدین شکل از آب در حال جوش به قبل تر از آغاز قرن نوزدهم برمی گردد. در سال 1784، مخترع اسکاتلندی به نام ویلیام مرداک از نمونه اولیه یک وسیله مشابه پرده برداری کرد. قطار و کشتی بخار بعد از آن پدید آمدند.




تایر لاستیکی

1845 میلادی

تایر در ابتدا به چیز دیگری اشاره می کرد. به نوار فولادی که پره های چرخ‎ های چوبی را نگه می داشت تا ساختار دایره ای آن شکل گیرد تایر گفته می شود. اما فولاد نیروی کششی خوبی نداشته و مخل آسایش مسافران سوار بر ارابه بود، بنابراین همه به دنبال جایگزینی برای آن بودند. سرانجام رابرت ویلیام تامسون اسکاتلندی اولین شخصی بود که ایده لاستیک های امروزی را مطرح کرد. از آن روز تاکنون، تایرهای لاستیکی را به چرخ وصل کرده و داخلش را باد می کنند تا مسافران آسایش بیشتری هنگام حمل و نقل داشته باشند

موتور احتراق داخلی

1879 میلادی

ریشه موتور احتراق داخلی به قرن ها پیش باز می گردد. ساز و کار میل لنگ در عصر رومی ها وجود داشته و علاوه بر آن، برای حرکت پیستون های پمپ آب در قرن هفدهم از باروت استفاده می شد. با این حال اولین شخصی که موتور احتراق داخلی را ساخت نیکولاوس اتو آلمانی بود که بعدها از آن در اتومبیل ها استفاده شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی