1784 میلادی
درست است که موتور بخار موتور حرکتی انقلاب صنعتی بود، اما ایده تامین نیرو بدین شکل از آب در حال جوش به قبل تر از آغاز قرن نوزدهم برمی گردد. در سال 1784، مخترع اسکاتلندی به نام ویلیام مرداک از نمونه اولیه یک وسیله مشابه پرده برداری کرد. قطار و کشتی بخار بعد از آن پدید آمدند.
تایر لاستیکی
1845 میلادی
تایر در ابتدا به چیز دیگری اشاره می کرد. به نوار فولادی که پره های چرخ های چوبی را نگه می داشت تا ساختار دایره ای آن شکل گیرد تایر گفته می شود. اما فولاد نیروی کششی خوبی نداشته و مخل آسایش مسافران سوار بر ارابه بود، بنابراین همه به دنبال جایگزینی برای آن بودند. سرانجام رابرت ویلیام تامسون اسکاتلندی اولین شخصی بود که ایده لاستیک های امروزی را مطرح کرد. از آن روز تاکنون، تایرهای لاستیکی را به چرخ وصل کرده و داخلش را باد می کنند تا مسافران آسایش بیشتری هنگام حمل و نقل داشته باشند
موتور احتراق داخلی
1879 میلادی
ریشه موتور احتراق داخلی به قرن ها پیش باز می گردد. ساز و کار میل لنگ در عصر رومی ها وجود داشته و علاوه بر آن، برای حرکت پیستون های پمپ آب در قرن هفدهم از باروت استفاده می شد. با این حال اولین شخصی که موتور احتراق داخلی را ساخت نیکولاوس اتو آلمانی بود که بعدها از آن در اتومبیل ها استفاده شد.